WBV - Voordelen lidmaatschap

Met je lidmaatschap van WBV ben je ook automatisch lid van de KBF, de Klim- en Bergsport Federatie Vlaanderen. Het lidmaatschap van WBV/KBF geeft je volgende voordelen :

Uitgebreide verzekering

De KBF beschikt over de beste verzekering op het gebied van de klim- en bergsport in Vlaanderen. De KBF biedt een wereldwijde, zeer uitgebreide dekking van alle klim- en bergsportactiviteiten met hoge waarborgen voor helikopterredding en repatriëring.

Up-to-date informatie

Alle KBF-leden ontvangen het federatiemagazine, met actuele info omtrent alles wat reilt en zeilt in de klim- en bergsport. Verder krijgen leden via de nieuwsbrief en de interactieve website de meest actuele informatie over de werking van de KBF. In de bibliotheek van de KBF staan bovendien meer dan 2400 boeken gratis ter beschikking van de leden.

Gratis toegang tot de rotsen

Leden van KBF dragen bij tot een ecologisch verantwoord rotsbeheer en hebben onbeperkte toegang tot de rotsmassieven van de KBF, CAB, UBS en het Ministerie van Landsverdediging.

Ruim aanbod webwinkel

In de KBF-webwinkel kunnen topo’s, boeken, cursusboekjes, e.a. worden aangekocht tegen democratische prijzen. Het aanbod raadplegen en bestellingen plaatsen kan via de website van KBF

Kortingen in winkels

Leden van de KBF genieten kortingen bij tal van bergsportzaken en reisboekhandels. Een overzicht vind je op de KBF website.

Kortingen in hutten

Op vertoon van de lidkaart heb je recht op korting (tot 50%) in ongeveer 1500 berghutten van de Alpenverenigingen in: Oostenrijk, Duitsland, Zuid-Tirol, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Slovenië, Luxemburg, Denemarken, Nederland, Polen, Slovakije, Italië, enz.

Kortingen in klimzalen

Leden van de KBF genieten kortingen in verschillende klimzalen. Een overzicht vind je op de KBF website.

Opleidingen tot zelfstandig bergsporter en workshops

De KBF vzw organiseert in samenwerking met clubs opleidingen tot zelfstandig bergsporter (stages, klimscholen). Tevens biedt de KBF workshops aan met als voornaamste doel leden rond een bepaald thema een basiskennis- of ervaring mee te geven.

Opleiding tot sportkader en bijscholingen

De KBF organiseert in samenwerking met de Vlaamse Trainersschool kaderopleidingen. Doelstelling: leden opleiden tot begeleiders, lesgevers of examinatoren van de klim- en bergsportactiviteiten in de federatie en de clubs.
De bijscholingen richten zich naar leden met een vereist diploma of de noodzakelijke ervaring en bouwen verder op reeds verworven kennis of ervaring.

Verblijf in de KBF-hutten

De Chaveehut is de place to be voor elk KBF-lid dat een goedkope overnachtingsplaats zoekt tijdens een weekenduitstapje naar de Hoge Ardennen.
De leden die liever in de Hoge Venen vertoeven kunnen terecht in de Refuge De Roeck. Deze hut zal in de toekomst worden vervangen door een hut in Burg-Reuland.

Toegang tot klimcompetities

Als lid van de KBF heb je toegang tot alle nationale klimwed¬strijden (volgens leeftijdscategorie), zonder extra licentie¬kosten. Via dit circuit maak je tevens kans om geselecteerd te worden voor het nationale topsportteam en deel te nemen aan internationale wedstrijden