WBV - Visie

vriendschap

Amusement – vriendschap – kameraadschap

Vertrouwen, vriendschap, samen plezier beleven bij het bergbeklimmen, wandelen, mountainbiken : een streefdoel van de West-Vlaamse Bergsportvereniging.
opleidingen

Opleidingen – kennis – veiligheid door opleiding

Om de bergsport op een plezante en veilige manier te beoefenen, is opleiding heel belangrijk. We streven er dan ook naar om onze leden aan te moedigen om opleidingen binnen de bergsport te volgen. Zo organiseren we elk jaar een klimschool (zowel voor jeugd als volwassenen), stages bergwandelen en bergbeklimmen, een hooggebergtedag, ... WBV moedigt haar sportbeoefenaars ook aan om sportkaderopleidingen te volgen zodat ze op hun beurt hun kennis aan anderen kunnen doorgeven.
natuur

Natuur

Dat de beoefening van de bergsport in de natuur zelf verloopt, is één van de mooie aspecten van deze sport. We zorgen er dan ook voor dat we onze bergsport boefenen met oog voor de natuur.
vrijwilliger

Vrijwilliger

De vrijwilliger is binnen WBV de basis voor de organisatie van haar activiteiten : klimschool, de wandelingen, mountainbike, stages, ... Ook het bestuur van de club bestaat uit vrijwilligers. Zonder al die vele vrijwilligers zou de club niet meer bestaan. Daarom aan iedereen die haar steentje bijdraagt binnen WBV : dank je wel.