Wandelinformatie

WANDELINGEN

Het hele jaar door worden onder begeleiding tochten georganiseerd in het binnen- en buitenland. Deze gaan van dagtochten over weekends tot stages van een week in het (hoog)gebergte.

De afstand van de dagwandelingen zijn tussen de 20 à 25 km en het tempo ligt gemiddeld tussen de 4 à 5 km per uur. Dit is ideaal om uw conditie op peil te houden gedurende het ganse jaar of als voorbereiding voor het “zwaardere� werk. We proberen om zoveel mogelijk de mooiste routes te kiezen via onverharde paden. Intussen genieten we volop van de mooie landschappen of één of andere bezienswaardigheid op onze weg. Tijdens de wandeling houden we geregeld een korte pauze, wordt er gepicknickt (in de natuur of indien mogelijk in een dorpscafé) en sluiten we meestal af met een terrasje. De dagwandelingen gaan meestal door in de regio West-/Oost-Vlaanderen en Henegouwen. Weekends worden georganiseerd over gans België of bij onze buurlanden.

Onze maandelijkse wandelingen zijn zowel toegankelijk voor leden als niet-leden. Leden zijn automatisch verzekerd, niet-leden zijn niet verzekerd, maar kunnen op eigen vraag een dagverzekering laten afsluiten.

Voor meer info : secretaris@wbvvzw.be