Stage Bergwandelen Ost-Tirol = VOLZET

Stage Bergwandelen in het Ost-Tirol

Doel : In Ost-Tirol ligt de Venediger Höhenweg die via 10 hutten kan gedaan worden. Wij gaan daar een deel van doen, in 2 tochten van telkens 3 dagen waarbij we telkens in 2 verschillende hutten blijven slapen.

Periode : start : zon. 1 sep 2024 om 19 u (ten laatste!) - einde : zon. 8 sep 2024 om 8 uur Het is haalbaar om in een dag tot in Matrei te rijden.

Moeilijkheidsgraad/-niveau: de dagtochten verlopen in alpine wandelterrein met moeilijkheidsgraad T3/T4. Gemiddeld dagelijks 6 à 8 uur onderweg.

Vaste uitvalsbasis: Matrei / Ost-Tirol Overnachten doen we in een pension in Matrei in Ost-Tirol. Verplaatsingen ter plaatse gebeuren zoveel als mogelijk met het openbaar vervoer.

Programma (ifv weer/conditie deelnemers):

1ste driedaagse : Dag 1 : Matrei - St. Pöltener Hütte Dag 2 : St. Pöltener Hütte - Neue Prager Hütte Dag 3 : Neue Prager Hütte - Matrei 2de driedaagse : Dag 1 : Matrei - Bonn-Matreier Hütte Dag 2 : Bonn-Matreier Hütte - Badener Hütte Dag 3 : Badener Hütte - Matrei Tochten steeds o.v.v. het weer / conditie deelnemers. Bij slecht weer een alternatief.

Deelnamevoorwaarden : bergwandelervaring is vereist. Goede fysieke conditie hebben, geen hoogtevrees en “trittsicherheit” hebben. Sociaal en groepsgericht ingesteld zijn. Deelnemen aan de voorbereidingsactiviteiten. In orde zijn met het KBF lidmaatschap. In orde zijn met de lokale Covid-voorschriften op het moment van de afreis (mochten die er zijn op dat moment)

Voorbereidingsactiviteiten : Nog te bepalen

Aantal deelnemers: min. 7 / max. 10 deelnemers. Clubleden WBV hebben voorrang. Prijs : 120,- euro / pp voor de begeleiding, stage-organisatie, administratie. Niet inbegrepen : vervoer (af te spreken), overnachtingen en maaltijden in het pension in Matrei, overnachtingen en halfpension in de hutten en persoonlijk verbruik, lunchpakket voor onderweg, openbaar vervoer ter plaatse, materiaal.

Aanmelding en inschrijving : voor 01/02/2024 door te mailen naar vercruyssen.bart@gmail.com en storting van 120,- euro op rekening nr. BE68 4764 3365 2134 van WBV vzw onder vermelding van “je naam + stage Ost-Tirol”.

Begeleiders : Jan Speleers en Bart Vercruyssen Vragen / Contact : vercruyssen.bart@gmail.com of 0474 / 28 69 26