Gezinsweekend in Fontainebleau

Jeugdklimmen

Alle info met betrekking tot het jeugdklimmen dat start in november 2019 staat online !  Klimmen > Jeugdklimschool > Meer ...

Gezinsweekend in Fontainebleau

De rotsmassieven zijn laag, er is geen klimtouw nodig. Maar men kan er klimmen met moeilijkheidsgraden tot alle niveaus : van 1 tot 7. Het is in feite een natuurlijk bouldergebied.

In de dun beboste omgeving is het aangenaam vertoeven. De lucht is stofvrij en zuurstofrijk en de omgeving geeft rust. De bodem bestaat uit zuiver zand (zoals op het strand) en van zodra de zon tevoorschijn komt is het aangenaam warm. De kinderen hebben alle ruimte om te ravotten en te spelen.

We kamperen op de camping "Les Prés". Zelfs als bij aankomst op de camping het bordje hangt "camping complet" wordt u toegelaten. Wij hebben voldoende plaats gereserveerd voor de WBV leden. U zoekt ons op de weide van de camping genaamd "Le Bivouac" waar voor ons plaats is voorzien.

Het is kamperen, "back to basics", maar de overnachtingsprijs is goedkoop en de uitbaters zijn kei-vriendelijk. Op de weide die wij bezetten is geen elektriciteit voorzien. Er is wel een kraantje met drinkbaar water. Natuurlijk kunnen we gebruik maken van de infrastructuur van de camping zoals de wc, het douchen, afwas doen ... enz. Alles is in een zeer nette toestand onderhouden, ook als er veel volk is.

Dit jaar valt het weekend van OLH Hemelvaart vrij laat in de lente. Nochtans kan het erg fris worden in de tent gedurende de nacht. Zorg voor voldoende warme kledij, vooral voor de kinderen.
Wie in een hotel wenst te overnachten kan die het best zoeken in Nemours. Er zijn veel hotels, niet duur en ze zijn dichterbij dan Fontainebleau. Elke morgen komt u langs op de camping om samen af te spreken voor de activiteiten.