Wandeling op 26 mei 2024 in Kwaremont

Wandeling 26 Mei 2024 - Kwaremont Afspraak om 9u15 op het Kwaremontplein, ter hoogte van café “In ’t Palet”, Kwaremont-plein 25 in Kwaremont. We wandelen 2 lussen: één in de voormiddag van 10 km en één in de namiddag van 13 km. Wie wil, kan dus de keuze maken om maar één van de twee luswandelingen mee te stappen. We vertrekken om 9u30 waarbij we beginnen met een afdaling van het Kwaremontplein naar de voet van de Kluisberg. Dan is het voor het eerst klimmen geblazen om via het Kluisbos te komen aan het hoogste punt, de uitkijktoren boven op de Kluisberg (141 m.) Vervolgens gaat onze tocht terug richting Kwaremont. Onze picknick kunnen we opeten in café “in ’t Palet”. Voor de tweede luswandeling vertrekken we om 13u00, eveneens aan “in ’t Palet”. We wandelen richting de Hotondberg, veel klimmen en dalen om na 5,6 km. de top van de Hotondberg bij de Hotondmolen (met 150 m. het hoogste punt van Oost-Vlaanderen) te bereiken. Afdalen doen we via het mooie Hotondbos, om wat later de Paterberg voorgeschoteld te krijgen. Helemaal op het einde wacht ons nog één serieuze helling: de welbekende kasseien van de Oude Kwaremont. Die brengen ons terug naar het startpunt, waar wie wil, nog zijn dorst kan lessen en bekomen van de inspanning. Wandelbegeleiders: Wim Lefevere (0488/86.00.88) en An Brouckaert (0474/70.34.60