Ervaringsstage bergbeklimmen

stage bergwandelen beginners Aiguilles Rouges (FR)

stage bergwandelen beginners, Aiguilles Rouges (FR)

Ervaringsstage bergbeklimmen

Begeleiders : Fabrice Nuttin (Instruktor Hochtouren) en Thomas De Bevere (Instruktor Hochtouren)

Contact :             Fabrice : flnuttin@gmail.com of 0498/20.77.93

Thomas : thomas.de.bevere@skynet.be of 0474/68.33.27

Doel : Deze stage is bestemd voor bergsporters die reeds een stage bergbeklimmen voor beginners hebben gevolgd en die willen doorgroeien  naar meer zelfstandigheid om later beklimmingen van het niveau PD/AD uit te voeren.

Vanuit de Martin Busch Hütte doen we verschillende beklimmingen en passen we de verschillende technieken toe die je geleerd hebt in een beginnersstage.  Je klimt zoveel mogelijk zelfstandig en de stageleiders staan je bij in het nemen van de juiste beslissingen en het toepassen van de correcte technieken.  De beklimmingen worden door de deelnemers zelf voorbereid.  Alle technieken worden voldoende herhaald.  Elke avond nemen we de tijd om de afgelopen tocht/beklimmingen te evalueren.

Deelnamevoorwaarden :

·         Reeds een beginnersstage bergbeklimmen gevolgd hebben (of gelijkwaardige ervaring)

·         Beschikken over KVB3 of bezig zijn met een opleiding tot het behalen van KVB3

·         Goede fysieke conditie hebben, vrij van hoogtevrees, degelijke staptechniek hebben.  Sociaal ingesteld zijn.  Deze zaken worden getest op het voorbereidingsweekend waaraan de deelname verplicht is.

·         Lid zijn van KBF.  Niet WBV leden wordt gevraagd een lidmaatschap “light” af te sluiten bij WBV (zie  : “http://www.westvlaamsebergsportvereniging.be/WBV/Light”.

Periode : van zondag 19 juli 2020 t.e.m. zaterdag 25 juli 2020 (er wordt met de groep ’s avonds samengekomen op zaterdag 18 juli 2020).

Plaats : gedurende de ganse stage wordt er verbleven in de Martin Busch Hütte.  Deze hut is gelegen op 2.501 m in het prachtige Ötztal in Oostenrijk. Meer info over deze hut vind je op hun website : http://www.hotel-vent.at/martinbusch/index-martinbusch.html. Mogelijke beklimmingen vanuit de hut zijn : Fineilspitze, Similaun, Hintere Schwarze, …

Voorbereidingsweekend : van zaterdag 6 juni 2020 tot en met zondag 7 juni 2020

Tijdens dit voorbereidingsweekend, waaraan de deelname verplicht is, overlopen we de kennis die je reeds bezit, wordt je fysieke conditie getest en leren we elkaar beter kennen.

Prijs : 550,- €.

Inbegrepen : begeleiding, stage-organisatie, verblijf in half pension in de berghutten, lokale verplaatsingen, administratie en T-shirt, collectief klimmateriaal, handboek bergbeklimmen

Niet inbegrepen : vervoer, persoonlijke snacks voor tijdens de dag, persoonlijk klimtechnisch materiaal (op het voorbereidingsweekend wordt daar meer uitleg over gegeven).  Stijgijzers en pikkel kunnen eventueel gehuurd worden via de club.

Aanmelding en inschrijving : door contactname met de stageleiding en door storting van een voorschot van 30,- € op rekening nr. BE68 4764 3365 2134 van WBV vzw onder vermelding van “je naam + stage bergbeklimmen”.